שליח עד הבית חינם בכל קנייה מעל 229₪

מה צריך לדעת על כאבי גב תחתון בהריון – ומה ניתן לעשות בכדי להקל על הכאב?

מזל טוב, את בהריון!! איזה כיף ואיזו התרגשות, הצפת הרגשות הגדולה הזאת היא תחושה עילאית שאין שנייה לה. שום דבר בעולם לא משמח כמו המחשבה שחי בתווכך כעת יצור קטן אך יחד עם זאת חיים שלמים, חיים של שמחה, של התחדשות ואהבה שאין כדוגמתה. נשבעת להגן על העובר שלך ולעשות הכל כדי לשמור עליו וכדי שתשמרי עליו עליך לשמור גם על עצמך. בזמן שהחודשים מתקדמים כך גם הבטן היפה גדלה ואיתה גם הלחץ והכאב שעלול להופיע בגב התחתון, לא להיבהל, יש פתרון!

שתפו את המאמר

רגע לפני שמתחילים במסע המופלא

הריון זהו תהליך נדיר של ממש. הרי שכעת יש יצור קטנטן ומדהים שחי בתוך הגוף שלנו. וככל שעובר הזמן הוא גדל וחווה את הדברים יחד איתנו. הוא אוכל את מה שאנחנו אוכלות, שותה מה שאנחנו שותות, נהנה כאשר אנחנו נהנות, מרגיש את מה שאנחנו מרגישות וכמו שאת כבר יודעת קשת הרגשות בהריון צרה משום שזה על הסקלה של בין שמחה מאה אחוז, לבין עצב מאה אחוז ובין עצבים מאה אחוז וכל זה במעברים חדים בין רגש אחד לשני.

גם ההרגשות הפיזיות והתהליכים הפחות נעימים גם כן משפיעות על העובר שלנו וככל שאנחנו מתקדמות בחודשים כך הבטן שלנו גדלה ואזור האגן ממש נמתח והשרירים שהחזיקו אותנו עד כה באופן איתן מתחילים להרגיש את העומס של כובד הבטן וכתוצאה מכך מתחילים לצוץ כאבי גב תחתון ומשם הכאב עובר לרגליים ולעוד איברים. יחד עם זה, חשוב לזכור שמדובר במסע יחיד מסוגו וחד פעמי, חבקי כל רגע!

האם הכאב בגב התחתון הוא טבעי או שיש מקום ללחץ?

אין מקום ללחץ. בדרך כלל כל מה שעובר על גוף האישה בזמן ההיריון הוא בדרך כלל זמני וכמו שהוא הגיע, הוא גם יחלוף לכן כל דבר שקורה גם אם מדובר בכאב, חשוב לזכור שהכל זמני ושהריון אמנם לוקח תשעה חודשים מלאים אבל זוהי חוויה שנגמרת מהר.

העובדה לכך שנשים נהנות להיות בהריון זה שאנחנו תמיד רוצות לחזור לזמן הזה, גם אם הוא מעט קשה, איך לא, זהו הזמן כמעט היחידי שאנחנו יכולות לתת לנו עצמנו באמת זמן להתפנק על הסביבה שלנו, למשל בקשי מבן זוגך ארוחה מפנקת או מסז’ בכפות הרגלים ואפילו שטיפה יסודית של הבית, סביר להניח שהוא לא יסרב?.

גם כאבי הגב התחתון בדרך כלל חולפים וצריך להבין שהמבנה הפיזיולוגי שלנו משתנה, כל אזור האגן מתרחב נמתח וגדל ויש לכך משמעויות. יחד עם העובדה הזאת יש כמובן פתרונות כמו פעילויות מסוימות למניעת כאב וכמובן עזרים רפואיים שעשויים למנוע ולהקל.

לתפוח על השמרים – כל שליש והתופעות שלו

לכל שליש ובכלל לכל חודש של ההיריון יש את התסמין הייחודי לו. בתחילת ההיריון אנחנו חוות בחילות, הקאות, תחושת גועל וחלחלה מריחות ומטעמים שבעבר אהבנו מאוד אבל כעת יש סלידה עצומה מהם.

גם התחושות לגבי אנשים יכולות להשתנות אפילו מול הכי קרובים שלנו, בעל, אימא, אבא, בוס ועוד. ובואו נודה התגובות שלנו בתקופה זו הן נחרצות שלא משתמעות לשתי פנים למשל כעס פתאומי על בעלך ללא שום סיבה מיוחדת (כן, כן הפעם זאת באמת לא אשמתו).

השליש השני כבר מתחיל להיות מורגש יותר במבנה הפיזי שלנו שכן הבטן מתחילה לגדול ולפתוח וקצת פחות נוח לנו לעומת מה שהיה עד עכשיו. הבעיה היא שמתחיל לצוץ מאין כאב בגת התחתון שיכול לערער אותנו ואפילו קצת להפחיד אותנו אך כמו בכל דבר ניתן “להקדים תקופה למכה”.

אז איך מתמודדים עם כאב הגב התחתון בהריון?

כאמור בשליש השני הבטן מתחילה לגדול ויש כאלו שמתחילות לסבול מכאב ומלחץ בחלק התחתון של הגוף שכן כל העומס והכובד של הבטן בא לידי ביטוי בגב התחתון. הכאב מורגש בדרך כלל כאשר משנים את התנוחה מצד לצד במיטה או כאשר קמים מישיבה לקימה וכמובן תחושת ההצקה כל הזמן שם. ישנה חגורת הריון בשוק שיכולה לתת את המענה לכאב וללחץ המורגש בגב התחתון. את חגורת הבטן להריון ניתן לרכוש בכל חנות לעזרים רפואיים ורחבי הרשת באתרים השונים. חשוב לזכור שבזמן הריון אין מקום לספקות ולכן חשוב ואף רצוי להתייעץ עם רופאת הנשים שלך לגבי רכישה של חגורת בטן להריון.

אז על מה מדובר בעצם – מזה חגורת בטן להריון?

חגורת הריון היא מוצר נפלא למי שסובלת מכאבי גב תחתון במהלך ההיריון. בדרך כלל מומלץ להתחיל בשבועות מתקדמים החל משבוע 20-21 וכמובן אחרי ייעוץ עם רופא. חגורת הבטן להריון מורכבת מחומרים גמישים מאוד ובנויה כך שהבטן תמיד נשארת בחוץ וכמובן שאין שום לחץ ולו הקטן ביותר על העובר.

ישנם רצועות שמקיפות את האגן ומאחור ישנו חומר קשיח יותר כדי “שיחזיק את השרירים” בגב התחתון. הקשיחות של הרצועות מאחורה בגב נותן תמיכה חזקה יותר לבטן הגדולה מקדימה וממש מרגישים זאת מהפעם הראשונה. החגורה יכולה להימתח ולהשתנות בהתאם למידות גוף האישה. היא גם מגיעה בצבעים שונים ובגדלים שונים כך שכל אישה , לא חשוב מידותיה יכולה לרכוש ולהנות מחגורה זאת.

מתי מתחילים? האם מחכים לכאב שיופיע קודם?

אם כבר הגענו לשלב שכואב , חגורת הבטן להריון יכולה להקל אבל אם הכאב כבר התפרץ נוכל בשילוב של החגורה עם פעילות ספורטיבית מתונה ועל ידי תרגילים ייעודיים להקלת הכאב, הכאב יכול להיטשטש וכמעט להיות בלתי מורגש.

כמו כן אפשר לרכוש את חגורת הבטן להריון כבר שהבטן מתחילה להיות כבדה ושמרגיש שכאילו הבטן מביאה אותנו קדימה. בנקודה זו גם אם אין הכאב החגורה מהווה תמיכה לבטן וכמובן לשרירים בגב התחתון.

ישנן נשים שבכל הריון משתמשות בחגורה זאת גם אם מדובר בהריון שני ושלישי שלהן ולא מחכות שהכאב חלילה יתפרץ. אם מדובר על הריון שני או שלישי או אפילו יותר, זה אומר שיש עוד ילדים קטנים בבית וזה כמובן אומר שהעבודה בבית ועם הילדים לא יוצאת לחופשה בת תשעה חודשים לכן חשוב מאוד לשמור על הגב שלנו בזמן הזה, החיים לא נפסקים בזמן ההיריון ולעיתים אף קשים יותר ואם יש משהו כמו חגורת הריון שיכולה לסייע במניעה או בכאב, שווה כל שנייה כאב.

לסיכום, קחי כל עזרה שיש

תשאלי כל אישה שחוותה הריון אחד ויותר, היא תגיד לך שכדאי לך לקחת כל עזרה שתוכלי לקבל, גם בזמן ההיריון וכמובן אחרי לידה. בזמן ההיריון כל דבר שיכול לעזור לך כמו לאכול שקדים לא קלויים לצרבות או לאכול כריך עם אבוקדו וממרח תמרים או לקנות חגורת בטן להריון להקלה של כאב הגב התחתון, עשי זאת! (נא להתייעץ עם רופא לפני)

לאחר התייעצות עם רופאת הנשים שלך ובהמלצתה וכמובן אחר הדרכה קלה כיצד לשים את החגורה בצורה נכונה שלא תזיק יותר מאשר שתועיל, תוכלי להשתמש בחגורת ההיריון לאורך שעות מסויות ביממה.

שיהיה בהצלחה ובמזל טוב, והעיקר הבריאות.

הרשמה לניוזלטר

לקבלת מבצעים אמיתיים על מוצרי בריאות ונוחות לחיים טובים יותר

להמשך קריאה

חגורת הריון

מה צריך לדעת על כאבי גב תחתון בהריון – ומה ניתן לעשות בכדי להקל על הכאב?

מזל טוב, את בהריון!! איזה כיף ואיזו התרגשות, הצפת הרגשות הגדולה הזאת היא תחושה עילאית שאין שנייה לה. שום דבר בעולם לא משמח כמו המחשבה שחי בתווכך כעת יצור קטן אך יחד עם זאת חיים שלמים, חיים של שמחה, של התחדשות ואהבה שאין כדוגמתה. נשבעת להגן על העובר שלך ולעשות הכל כדי לשמור עליו וכדי שתשמרי עליו עליך לשמור גם על עצמך. בזמן שהחודשים מתקדמים כך גם הבטן היפה גדלה ואיתה גם הלחץ והכאב שעלול להופיע בגב התחתון, לא להיבהל, יש פתרון!

למגוון מוצרי בריאות ונוחות

היכנסו עכשיו

פתיחת שיחה
1
צריך עזרה?
היי, צריך עזרה בנוגע למה צריך לדעת על כאבי גב תחתון בהריון – ומה ניתן לעשות בכדי להקל על הכאב??
אנחנו זמינים בצאט