שליח עד הבית חינם בכל קנייה מעל 229₪

הנזקים שנגרמים מישיבה ממושכת ואיך ניתן למזער נזקים?

שתפו את המאמר

המהפכה הטכנולוגית הביאה איתה את הקידמה לחיים בעלי תנאים משודרגים מלפני כן. אחד השינויים הבולטים הוא צורת העבודה שהשתנתה מקצה לקצה. פעם עובד, פשוט עבד בכל התנאים שהקצו לו. מאז המהפכה, “נולדו” עזרים נהדרים ששיפרו משמעותית את תנאי העובד. המושג ארגונומיה אשר עוסק במדע ביחסי הגומלין שבין האדם לסביבה למוצרים הטכנולוגים, בא לידי ביטוי בחיי היום יום של כולנו.

אין טוב בלי רע – הנזקים כתוצאה מהמהפכה הטכנולוגית

כמו כן המהפכה הטכנולוגית בהחלט שיפרה את חיינו בכמה וכמה מובנים אך לצד הדברים הטובים שהמהפכה הביאה איתה, היא גם גרמה לנזקים משמעותיים שנותנים את אותיותיהם בבריאות של כולנו. הדוגמא לכך היא הישיבה הממושכת במשרד לאורך שעות ארוכות ביממה. הישיבה הארוכה  גורמת לישיבה לא זקופה מבלי לשים לב לכך. הכיפוף של החלק של הצוואר הכתפיים והשכמות גורם לעומס ניכר לציר המרכזי של הגוף, שרירי הבטן, הצוואר, הכתפיים גב עליון, תחתון ועוד.

הישיבה הממושכת לאורך שעות – מודעות לבעיה

המודעות לבעיית הישיבה הממושכת לאורך שעות העבודה הינה בעיה עולמית ועליה נכתבו מאמרים רבים ומחקרים בריאותיים על ידי מומחים שונים ובעלי שם בכל העולם. מתוך מחקרים אלו ניתן לראות את ההשפעות האדירות לישיבה לאורך שעות היממה ועד כמה ניתן לצמצם את ההשפעות והנזקים לטווח הקצר והארוך וכיצד ניתן להקל על תחושת הכאב שנגרמה בעקבות זאת. ההכרה בבעיה היא המפתח לשיפור והבנה שיש צורך מוחלט בשינוי ההתנהלות היום יומית שלנו.

הבעיות שעלולות להופיע בעקבות ישיבה לא זקופה ולא נכונה

סיכון למערכת הדם בגוף – ככל שיושבים יותר ואין פעילות של קימה והליכה, אפילו לפרק זמן קצר מאוד, אין זרימת דם כפי שצריך להיות וכתוצאה מכך אנשים שיושבים שעות עלולים לסבלות מפקקת ורידים וקריות יתר. זאת הסיבה שמומלץ בטיסות ארוכות לקום מידי פעם ו”להזרים את הדם”

סיכון לגב עליון (ותחתון) – ככל שהישיבה מתמשכת, העומס גובר במרכז הגוף, ואיתו הירידה ביכולת התפקוד של השרירים והמפרקים. בנוסף, הישיבה הלא זקופה גורמת לכאבי צוואר שהם גורמים לכאבי ראש והם גורמים ליכולת הריכוז שלנו בעבודה לרדת משמעותית.

סיכון להשמנה – קיים קשר בין שעות ישיבה לבין השמנה שכן ישיבה ממושכת גורמת לעלייה במשקל בלי קשר לתזונה או בפעילות גופנית. אחד מהמחקרים בזמן האחרון הראה כי בעלי משקל-יתר ישבו בממוצע כשעתיים וחצי יותר ביום מעמיתיהם הרזים יותר.

רשימת הסיכונים לחלות במחלות הינה ארוכה אך לצד הסיכונים לחלות במחלות אלו ישנם פתרונות יעילים ויכולים לסייע משמעותית בהפחתתם ואף למניעתם. להלן מספר פתרונות קלים יעילים ונוחים בהישג יד:

כרית ישיבה ארגונומית מהפכנית

חשוב לדעת שישנם כלי עזר נהדרים בשוק שיכולים להפוך את העבודה בישיבה ממושכת לטובה יותר אשר מקלה על צורת הישיבה. אחת הדוגמאות היא – הכרית הארגונומית. למעשה מדובר בכרית ישיבה ממש מהפכנית שמקלה באופן משמעותי על העומס שנוצר בפלג הגוף העליון . הכרית הארגונומית בעלת מבנה גמיש מאוד המיוצרת מחומרים מיוחדים ועוזרת לחלק את העומס של הציר המרכזי בגוף שווה בשווה וכך מקלה על כאב הגב והצוואר.

הכרית הארגונומית מתאימה לכל מי שיושב במשרד שעות ארוכות מידי יום ואפילו לנהגים שנוהגים במשך שעות ארוכות על הכביש. כאמור, המטרה שלה היא להקל את תחושת הכאב או על תחושת הלחץ שלעיתים מרגישים תוך כדי ישיבה לא זקופה וממושכת.

חגורת גב עליון – קל, זמין, יעיל וזול

עוד דוגמא נוספת להקלה בכאבי הגב אשר נגרמים מישיבה ממושכת היא חגורת גב עליון. מדובר בפתרון קל, זמין, יעיל וזול יחסית . חגורת גב עליון מקנה יציבות וזקיפות של הגב העליון לאורך שעות היממה.

כאשר נמצאים בישיבה ממושכת ולא זקופה אלא מכופפת ולעיתים עד כדי “נוזלית” ממש לאורך כל היום מידי יום, חגורת גב עליון יכולה לתת מענה להקלה על העומס אשר נגרם מכך וכמובן לזקיפות. החגורה עשויה מגומי גמיש ביותר אך יחד עם זאת מקנה חוזק וממש “מחזיקה” את השרירים בגב העליון.

חגורת גב עליון ניתנת להלבשה מתחת לבגדים ומעל הבגדים. כמו כן היא ניתנת לשינוי במידת הגוף לפי הצורך. חגורת גב עליון מתאימה גם לנשים וגם לגברים וישנם סוגים שונים הנמכרים ברשת ובחנויות המיועדות לפתרונות בריאותיים.

עוד פתרונות יצירתיים – כסאות, עכברים, ידיות ועוד

לצד הכרית האגרונומית ולצד חגורת הגב עליון ישנם עזרים נוספים שניתן למצוא בכל חנות עזרים רפואיים וכמובן באינטרנט בכל מיני אתרים אשור מוכרים פתרונות מהסוג הזה. העיסוק בפתרונות ארגונומיים הפך בשנים האחרונות להיות חלק ניכר ובלתי נפרד מרווחת העובד לכן אפשר היום למצוא במשרדים השונים, כיסאות ארגונומיים, כרית לעכבר ארגונומית, ידיות לכיסא ארגונומיות ועוד ועוד.

טיפים קלים ליישום לאורך חיים בריא יותר

יחד עם כל העזרים שאנחנו יכולים לרכוש במקומות שונים ישנם דברים נוספים שכדאי ורצוי לסגל כאורח חיים בריא יותר. קימה מהכיסא במשרד כל חצי שעה, שחרור השרירים  ו “חילוץ עצמות” שלושת רבעי השעה יכולה להוות הקלה מיידית ומשמעותית לעומס בחלק גוף העליון.

כמו כן עלייה וירידה במדרגות במשרד יכולה להועיל יותר מאשר שימוש במעלית. כיום ישנם גם המון טיפים לשמירה על הכושר במשרד, כמו תרגילים שונים שניתן לבצע בפשטות במשרד.

ובכלל כדאי לזכור שכל פעילות גופנית ולו המעטה ביותר יכול להוות שינוי גדול מאשר לא לזוז בכלל במשך שעות היום בעבודה.

גם ציבור הנהגים סיגלו לאורך השנים אורח חיים אחר מזה של פעם. זה לא שציבור הנהגים השתנה אלא השקיפות והחשיבות בתת המודע בכל הקשור לבריאות, אין אף אדם שלא רוצה לחיות את חייו בטוב ככל האפשר ובטח אם הוא יכול לעשות על ידי פעולות יחסית קלות ופשוטות.

אם כך מה היה לנו עד כאן?

אז למרות המהפכה הטכנולוגית ולמרות הקידמה וכל הטוב ש”נפל” עלינו, ישנם גם צדדים מעט “אפלים” שבאים לידי ביטוי בבריאות שלנו. אם פעם במשרדים היו רק מאווררים מרעישים בימי הקיץ הלוהטים, היום באמצעות הפעלת אפליקציה בכל טלפון חכם, המזגן מקרר לנו את המשרד מבעוד מועד ואנחנו מגיעים למשרד ממוזג ונעים במיוחד.

אם פעם היה עלינו לעבוד שישה ימים בשבוע, הרי שהיום ובמיוחד אחרי תקופת הקורונה, שבוע העבודה שלנו התקצר או שקיימת אפשרות לעבוד מהנוחות שבבית והמון מעסיקים הבינו שרווחת העובד תורמת לבריאותו וכתוצאה מכך תורמת לעסק.

לסיכום

אם פעם היו מדברים על עמידה ממושכת ועל ההשלכות הבריאותיות לכך, היום ההיפך. בזמננו היום הישיבה הממושכת במשרדים הפכה להיות בעיה של ממש. הישיבה הממושכת שעלולה לגרור איתה בעיות כמו כאבי גב עליון, תחתון, כאבי שרירים, כאבי צוואר ועוד.

בנוסף לכל אלו השיבה עצמה גם כן משתנה מחוסר תשומת לב כמובן ולאחר פחות משעת עבודה הופכת הישיבה מזקופה לכפופה לא יציבה ולא בריאה וכאמור גורמת גם היא לבעיות בשרירים ולעיתים בחוליות בעמוד השידרה, כמו פריצת דיסק. לצד כל אלו ניתן ואפשר על ידי פתרונות זמינים כמו, כרית ארגונומית וחגורת גל עליון. להקל משמעותית ואף למנוע את ההשלכות לטווח הארוך.

בריאות איתנה לכולנו!

הרשמה לניוזלטר

לקבלת מבצעים אמיתיים על מוצרי בריאות ונוחות לחיים טובים יותר

להמשך קריאה

חגורת הריון

מה צריך לדעת על כאבי גב תחתון בהריון – ומה ניתן לעשות בכדי להקל על הכאב?

מזל טוב, את בהריון!! איזה כיף ואיזו התרגשות, הצפת הרגשות הגדולה הזאת היא תחושה עילאית שאין שנייה לה. שום דבר בעולם לא משמח כמו המחשבה שחי בתווכך כעת יצור קטן אך יחד עם זאת חיים שלמים, חיים של שמחה, של התחדשות ואהבה שאין כדוגמתה. נשבעת להגן על העובר שלך ולעשות הכל כדי לשמור עליו וכדי שתשמרי עליו עליך לשמור גם על עצמך. בזמן שהחודשים מתקדמים כך גם הבטן היפה גדלה ואיתה גם הלחץ והכאב שעלול להופיע בגב התחתון, לא להיבהל, יש פתרון!

למגוון מוצרי בריאות ונוחות

היכנסו עכשיו

פתיחת שיחה
1
צריך עזרה?
היי, צריך עזרה בנוגע להנזקים שנגרמים מישיבה ממושכת ואיך ניתן למזער נזקים??
אנחנו זמינים בצאט