שליח עד הבית חינם בכל קנייה מעל 229₪

אקדח עיסוי – יתרונות ודרכי שימוש, וגם מה צריך לדעת על אקדחי עיסוי?

שתפו את המאמר

אקדחי עיסוי כבר מזמן אינם נחלת חלקם של אתלטים וספורטאים בלבד, ובשנים האחרונות תפוצת המכשיר הולכת ומתרחבת. השימוש במכשיר מסייע במגוון מצבים, ומאפשר לכל אדם להתאמן ברמת אימון גבוהה, בצורה בריאה ומדויקת. במאמר זה נרחיב מעט אודות מכשיר זה – מהו אקדח עיסוי? למי מתאים מכשיר כזה? כיצד נבחר את אקדח העיסוי המתאים ביותר?

מהו אקדח עיסוי

אקדח עיסוי הינו מכשיר אורטופדי המסייע להקלת כאבים בשרירים, ריפוי ושיקום שרירים פגועים ומאפשר מנוחה והתאוששות איכותיים לאחר אימונים גופניים. אל תתנו לשם המוצר להרתיע אתכם – מדובר במכשיר רפואי טיפולי אשר מרפא את הגוף ותורם לבריאות הגוף ואיכות החיים של המשתמשים בו בצורה מובהקת. שמו של המכשיר מגיע מצורתו המזכירה צורת אקדח – ידית אחיזה וראש אשר מפעיל לחץ על השרירים ומעביר אליהם רטט או פולסים עדינים.

כיצד פועל אקדח עיסוי

אקדחי העיסוי מציעים שתי תוכניות מרכזיות: הקשה ורטט.

  • תוכנית הקשה: בתוכנית זו האקדח משחרר מכות קטנות המגיעות לעומק של ס”מ וחצי אל תוך השרירים, ומפרק את הקשרים הלא רצויים הגורמים לנוקשות ולהתקשחות באזורים בהם נעשה הטיפול.
  • תוכנית רטט: בתוכנית זו המכות אינן חודרות עמוק כ”כ, והן מוגבלות לעומק של עד ס”מ אחד (בהתאם לעוצמת הרטט). תוכנית הרטט משמשת בד”כ בטיפולים כרוניים, בהם איננו מעוניינים “לפרק” את השריר בכל פעם, או שהרקמה חלשה מדי למכות עמוקות.

למי מתאים שימוש באקדח עיסוי

אקדח עיסוי הינו מכשיר דינמי המתאים למגוון רחב של מצבים:

חימום לפני האימון

בנוסף לחימום המסורתי (אירובי ואנאירובי), מומלץ להשתמש באקדח עיסוי ולעבור על השרירים העתידים לפעול באימון. משך הזמן המומלץ הינו כדקה על כל שריר הפועל באופן ישיר, וחצי דקה על השרירים ההיקפיים התומכים בשרירים הפעילים. שימו לב כי חימום באמצעות אקדח עיסוי אינו תחליף לחימום הרגיל, היות והוא פועל על השרירים בלבד, ואינו מחמם את שאר הרקמות, למשל אזור המפרקים והגידים. החימום מכין את השרירים למאמץ העתידי, ומגביר את אלסטיות השריר, דבר המונע קרעים ונקעים במהלך האימון.

שחרור לאחר האימון

לאחר האימון מומלץ להפעיל את תוכנית ההקשה על השרירים אשר פעלו במהלך האימון למשך מספר דקות. טיפול זה מפרק את הקשרים הנוקשים אשר נוצרו לאחר פירוק סיבי השריר, ומאפשר איחוי מדויק ובריא יותר של הרקמות. בנוסף, טיפול זה מפחית את הכאבים לאחר האימון, ומגביר את זרימת הדם לשרירים המתאוששים.

טיפול שוטף בשרירים פגועים

אקדח עיסוי עשוי לעזור בהפחתת כאב באזורים פגועים, על ידי תוכניות רטט עדינות. כאשר השריר פגוע ניתן להקל על הכאב באמצעות יצירת מיסוך על ידי הפעלת לחץ רוטט על השרירים במשך כדקה או מעט יותר. במקרים אלה חשוב לבחור תוכנית שאינה מכאיבה לשריר, מכיוון שהאקדח עשוי לגרום גם לנזק לשריר הפגוע ולעודד היווצרות דלקת.

היתרונות בשימוש באקדח עיסוי

  • זרימת דם משופרת – השימוש באקדח עיסוי ממריץ את הדם באזור הטיפול, ומגביר את קצב אספקת החומרים והחמצן המגיע והיוצא מהאזור עליו מפעילים את המכשיר. פעולה זו תורמת לשחרור השרירים לאחר מאמץ, ומגבירה את קצב ההחלמה של רקמה פגועה (בדומה להתנפחות הטבעית של אזור דלקתי בגופנו).
  • התאוששות מהירה לאחר מאמץ – פירוק הקשרים והגברת לחץ הדם מסייעים להתאוששות מהירה יותר לאחר מאמץ, ומונעים היתפסות שרירים והיווצרות דלקות. כמובן ששימוש עודף בטיפול זה עשוי לפרק גם את הקשרים הטובים הקיימים בשריר, ויש לבדוק בהוראות היצרן את משך זמן הטיפול המומלץ.
  • מניעת כאבים – אנשים רבים חווים הקלה בכאבים כרוניים או דלקתיים לאחר השימוש באקדח עיסוי. הסיבה להקלה זו עשויה להיות שחרור חומצת החלב המצויה ברקמות ועשויה לגרום לנוקשות או לכאבים, או עיסוי עדין של הרקמה המביא להקלה ומיסוך הכאב.
  • הגדלת טווח התנועה של השרירים – שימוש באקדח עיסוי לאחר אימון מסייע במתיחת השרירים ויישורם, פעולה חשובה היות והשרירים נקרעים בקרעים מיקרוסקופיים במהלך האימון, ועליהם להיבנות מחדש בצורה בריאה ואיכותית. הגדלת טווח התנועה הינה חשובה מאד, והיא שומרת על הגמישות של המתאמן, ומונעת נקעים וקרעים חמורים ברקמות הנובעים מהעדר גמישות ונוקשות רקמות החיבור.

כיצד לבחור אקדח עיסוי מתאים?

שוק מכשירי הבריאות והכושר מציע מגוון רחב של אקדחי עיסוי במחירים משתנים. בבואכם לבחור מכשיר נסו להגדיר במדויק עד כמה שניתן את הצורך שלכם, למשל – מהו המקום בו תשמשו בו? מהי התדירות? האם ברצונכם להשתמש בו לאזור ספציפי או לשימוש כללי? לאחר מענה על השאלות הללו, תוכלו לבחור אקדח עיסוי על פי הקריטריונים הבאים:

  • מספר ראשים – ישנם דגמים המגיעים עם ראש מובנה ללא יכולת החלפה, וישנם דגמים המציעים מגוון ראשים הניתנים להחלפה. דינמיות זו מאפשרת שימוש במגוון רחב יותר של אזורים ושל טיפולים, אולם היא מביאה לעיתים קרובות לעלייה במחיר.
  • אחריות – רוב המוצרים מציעים אחריות בסיסית ואנו ממליצים לרכוש מכשיר המגיע עם אחריות לתקופה של כשנה. תקופה זו מבטיחה כי לא תקבלו מוצר באיכות נמוכה, ובדרך כלל היא אינה מביאה לעלייה משמעותית מדי במחיר.
  • רמת הרעש של המכשיר – פרמטר חשוב שלא תמיד נלקח בחשבון הינו רמת הרעש של המכשיר. מדד זה חשוב בגלל מספר סיבות:
  • השימוש במוצר עשוי להיות בסביבת אנשים, ומכשיר רועש עשוי להפריע לסביבתכם, וממילא להביא אתכם לשימוש מופחת.
  • ישנם טיפולים הדורשים טיפול למשך זמן רב (20 דקות ואף יותר), ורמת הרעש שהמכשיר מייצר עשויה ליצור את ההבדל בין טיפול נעים לבין סיוט מתמשך.
  • אמנם המכשיר פועל להרגעת השרירים במובן הפיזיולוגי, אולם לא ניתן להפריד בין המתח הנפשי למתח הגופני. הטיפול באקדח עיסוי מצריך רוגע ושלווה, וקשה להגיע לטיפול איכותי ללא הגעה למנוחה של המטופל.
  • סוללה – במידה ואתם עתידים להתאמן מחוץ לחדר הכושר או לבית שלכם, חשוב מאד לבדוק את עמידותה של הסוללה. הסוללה קובעת הן את משך זמן השימוש ללא חיבור לשקע, והן את עוצמת הזרם, כלומר עוצמת המנוע. ישנם מכשירים המאפשרים תוכניות “אגרסיביות” יותר, הצורכות זרם חשמלי גבוה, וניתן לראות זאת בתכונות הסוללה.
  • נוחות המכשיר – עיצוב המכשיר עשוי להשפיע רבות על חווית השימוש שלכם בו. שימו לב שהמכשיר פשוט לתפעול ואינו מכיל כפתורים לא מובנים או פרמטרים רבים הדורשים כיול. בנוסף, חשוב לבדוק את משקל המכשיר, פרמטר משמעותי העשוי להשפיע על חווית השימוש שלכם במוצר.
  • מחיר – מחירו של המוצר מושפע בדרך כלל מאיכותו ומכלל הפרמטרים שהצגנו לעיל. בנוסף גם רמת המותג עשויה להשפיע על המחיר, והחנות בה הוא נרכש. המחירים של אקדחי העיסוי נעים בין מאות שקלים בודדים ועד ל-2,000 ₪ ויש אף דגמים העולים יותר.

סיכום

אקדח עיסוי הולך ונעשה פריט חובה אצל כל ספורטאי, ואצל כל מתאמן – חובבן ומקצועי כאחד. השוק מוצף בעשרות דגמים ועשרות מותגים המציעים לכל אדם לרכוש את אקדח העיסוי המתאים ביותר עבורו. אקדחי עיסוי מציעים טיפולים בריאותיים איכותיים, המביאים לשיפור תוצאות המתאמנים, מסייעים בהליך ההתאוששות וההחלמה לאחר פציעות, ומקלים על כאבי שרירים שונים.

הרשמה לניוזלטר

לקבלת מבצעים אמיתיים על מוצרי בריאות ונוחות לחיים טובים יותר

להמשך קריאה

חגורת הריון

מה צריך לדעת על כאבי גב תחתון בהריון – ומה ניתן לעשות בכדי להקל על הכאב?

מזל טוב, את בהריון!! איזה כיף ואיזו התרגשות, הצפת הרגשות הגדולה הזאת היא תחושה עילאית שאין שנייה לה. שום דבר בעולם לא משמח כמו המחשבה שחי בתווכך כעת יצור קטן אך יחד עם זאת חיים שלמים, חיים של שמחה, של התחדשות ואהבה שאין כדוגמתה. נשבעת להגן על העובר שלך ולעשות הכל כדי לשמור עליו וכדי שתשמרי עליו עליך לשמור גם על עצמך. בזמן שהחודשים מתקדמים כך גם הבטן היפה גדלה ואיתה גם הלחץ והכאב שעלול להופיע בגב התחתון, לא להיבהל, יש פתרון!

למגוון מוצרי בריאות ונוחות

היכנסו עכשיו

פתיחת שיחה
1
צריך עזרה?
היי, צריך עזרה בנוגע לאקדח עיסוי – יתרונות ודרכי שימוש, וגם מה צריך לדעת על אקדחי עיסוי??
אנחנו זמינים בצאט